Dag 13 ,14 en 15

20 november 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

We rijden weg en hebben  weer regen, we besluiten om nog eerst een game drive te doen in addo elephant parc met onze eigen auto..ze hebben hier ook het poesje die we nog steeds niet hebben gezien...we zien schildpadden, woestijnratje, struisvogels, hertjes, niek spot een hele grote gekke vogel, de "secretarisvogel" blijkt...lel zoekt het op ze is de hele vakantie al de tineke verburg van Z-A die zoekt alles op in het grote Z-A boek...wauw wat is die groot ook weer heel veel okifanten, hele groepen bij een waterpoel groot, klein wat blijft het bijzonder, er komt een andere groep olifanten de berg af die ook water willen, nou mooi niet de grote leider jaagt ze weg met hoop kabaal en moeten op een afstand blijven...het blijft motregenen dat werkt niet in ons voordeel om het poesje te vinden...(we krijgen straks nog 1x een kans )We gaan eind van de middag via een andere kant het park uit en rijden zo langs een grote krottenwijk de mensen zwaaien vriendelijk maar is ook vies met overal zwefafval...het contrast is zo groot! We moeten weer klimmen want ons hotel ligt weer boven op een berg door het grauwe weer denken we weer hmmm maar dat is snel over bij binnenkomst,mooi en alles in oud engese stijl met grote brandende haard het is buiten guur... we lopen naar onze huisjes en dat zijn 2 onder 1 kap huisjes, met hele mooie ruime kamer en badkamer ook in engelse stijl incl sherry...we halen drinken bij de bar maar gaan heerlijk voor de openhaard zitten...eindelijk wifi we eten scones maar zijn erg droog...rond 19.00 gaan we eten we hebben best trek want onze lunch bestond uit chips&m&m's...we beginnen met soep en daarna buffet het is best beetje chique...lel schept op en loopt terug maar neemt zowat de buffetkast mee met engels servies, de hele kast trilt en de kopjes en borden valken er bijna uit...niek en rich roepen lel pas op het servies! Lel terug! Servies mijn heup...lekker blauw plekje in aantocht, iedereen kijkt naar ons...en moeten vreselijk lache ..we gaan terug naar onze huisjes en rich&lel willen in bad tot hun grote schrik hebben ze oranje water!! Rich zegt nog ff doorlaten lopen, nou er gebeurde niks...dus na een half uur was het bad gevuld met 10 cm door het kleine pisstraaltje..gelukkig samen erin dan lijkt het nog wat...we komen niet meer bij en zeggen tegen elkaar misschien zien we er straks uit als een wortel met uitslag...(nou is gelukkig niet gebeurd) niek en ier gingen douche maar hadden ook oranje water onder een iniemini straaltje, hij vernevelde al zo dat je voeten zowat droog bleven...volgende ochtend lekker ontbijt en ier vroeg aan de dame van ontbijt hoe ze deden wassen en strijken (nou alles op de hand en strijken met een heet ijzer van het vuur) wat een luxe hebben we toch...we laden onze koffers in en zien dat we onze auto hebben gewassen! Top! We rijden naar onze volgende slaapplaats in plettenberg bay...we stoppen eerst bij een hele hoge brug voor wat foto's met prachtig uitzicht daarna door naar stormriver tsitsikama dat bekend staat om zijn hangbruggen..top en we boffen met het weer,ze hadden hier de afgelopen 5 dagen stortregen nu heerlijk zonnetje. We lopen door een jungleachtige omgeving langs kleine watervalletjes omhoog de berg op in prachtige natuur, we maken veel foto's..we komen ook joop weer tegen van de groepsreis..humor! We vertrekken en gaan hierna door naar de hoogste bungiejump van Z-A , 216  meter hoog! Van Onder de brug springen zo het dal in, gaaf om te zien maar we bedanken alle 4! We komen aan bij ons nieuwe hotel weer een prachtig huisje hebben we weer en worden welkom geheten met een glas bubbels wat boffen we toch telkens weer! We gaan 's avonds voor het eerst uit eten in het stadje, we durven het aan en gaan eten in een gezellige tent aan het strand, lekker gegeten en hele leuke bediening en hebben weer gelachen met elkaar en zijn elkaar gelukkig nog niet zat!! Na het eten krijgt lel kramp en helaas blijkt dat bij thuiskomst over te gaan in spugen en doet die nacht geen oog dicht..de volgende morgen hadden we een walvis toer gepland, met de nodige medicatie gaan we erheen, weer volop zon! Rich is eigenwijs en hoeft geen pilletje tegen zeeziekte, ook al nemen we het te laat, beter laat dan nooit! We worden met een tractor de zee ingeduwd en varen eerst richting een rots met duizenden zeehonden/robben prachtig om te zien maar stinken...we schommelen en rich is het al zat en ziet al wat pips...na een tijdje varen we met volle kracht over het water..gelukkig ineens stopt hij en ja hoor een walvis (toch bijzonder want dit jaar zijn er bar weinig , we waren ook aan dubben of we wel zouden doen) maar we zien er 1 die een paar x boven komt, ook een bijzonder schuwe hoorde we, dit soort is schuw en zwemt alleen dus extra bijzonder normaal zwemmen ze vaak in groepen, dus hebben mazzel, we blijven dobberen en rich ziet nu zowat groen en zijn ontbijt komt eruit haha de kapitein zei al , bijna zijn het altijd indiers of chineze die zeeziek worden, nou we denken dat rich dus ook aziatisch bloed heeft..we varen door naar een grot en zien daarbij vlakbij dolfijnen ...het is onze lucky day, alles gezien alleen foto's maken is lastig door het geschommel van de boot...rich gaat nogmaals zijn gal spuwen, we komen niet meer bij...we varen terug en moeten ons schap zetten hij vaart met volle kracht het strand op..bizar maar heel gaaf...we stappen uit en zidra we lopen gaat het met lel minder lekker, we drinken wat maar gaan gauw door naar ons volgende hotel in knysna...we hebben weer 2 super kamers met zicht op de lagoon, lel duikt haar bed in en rich en de meiden gaan naar het zwembad, 's avond weer eten buiten het hotel, rich en de meisjes eten heerlijk, lel krijgt eigenlijk niks weg, we gaan snel terug en lel duikt weer haar bed in met pillen maar gelukkig de volgende ochtend gaat het stukken beter...na het ontbijt blijven de meiden bij het zwembad en rich en lel gaan naar de haven van knysna en daarna door naar zee, prachtig daar en rond de middag komen we terug en gaan ook bij het zwembad liggen het is tenslotte onze rustdag...vanavond gaan we eten in het stadje het wordt chinees het eten was lekker maar de bediening mwah we hebben vreselijke lol met de stokjes ..morgen gaan we een toer doen door de township/ sloppewijken super spannend

1. Wim van Schaik:
    20 november 2016
    Het blijft spannend! Weer leuk verhaal, Gabriëlle beterschap!
  2. Thecla en Aad:
    20 november 2016
    Weer een mooi verhaal weer. Gaab beterschap gewenst.

Op naar Stellenbosch en Kaapstad.
  3. Marry:
    Prachtverhaal!
  4. Frits:
    20 november 2016
    Een mooie rit voor de komende dagen,en niet meer ziek worden!
  5. Marianne Fluitsma:
    21 november 2016
    Weer een top verhaal ,we genieten mee
  6. Annelies:
    21 november 2016
    Wat een avonturen beleven jullie toch, om nooit meer te vergeten. Ik geniet ervan!
  7. Frans:
    21 november 2016
    Leuk hoor goed verhaal prima leesvoer maar als ik naar zuid Afrika ga wil ik toch maar in het voorjaar gaan mij te nattig nu in deze tijd Maar ja jullie zijn bikkels en ga gewoon door nog veel zon voor de komende dagen hoop ik voor jullie
  8. Marianne:
    21 november 2016
    Wat een prachtige foto's weer jullie kunnen hier nog heeeeel lang op teren,
    Sterkte Gabriël let op met eten
    Geniet van jullie laatste week, hier kut weer!!!