Laatste blog:((

25 november 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

We zijn een paar x over gestapt in de bus en besloten toch weer uit te stappen bij een township, de vorige was niet arm genoeg haha...deze is echt vies en arm hier hebben ze nog geen houten huisjes, ze krijgen die als goed is vanaf volgend jaar, althans wordt een begin mee gemaakt...echt overal rotzooi en vieigheid, ier vraagt ook waarom is het hier zo'n teringzooi...nou die gids zegt 's morgens en 's avonds wordt het opgeruimd maar de beesten maken het kapot...nou tuurlijk die slepen kapotte bankstellen en stapels vuil mee...not!!! Er hangt hier ook een grimmige sfeer en ook ongelovelijk dat hier mensen kunnen leven...na een uur stappen we weer op de bus en stappen uit bij waterfront een modern winkelcentrum en gaan daar wat eten...niek&ier kopen nog snel een legging want er staan zoveel wind het is koud..lel had hem al bijzich en trok die onder haar spijkerbroekje aan.. charmant!! We stoppen bij longstreet en gaan nog ff marktjes bekijken...we worden belaagd...het wordt al wat later en nemen de bus (laatste onze richting) en het begint te druppelen...dus windjacken aan en gaan...begint harder en we zingen en lachen ongeveer 2 kilometer lang tot het hotel...zijn doorweekt omkleden en we gaan eten bij een steakhouse...het is propvol en we hebben niet gereserveerd maar krijgen gelukkig toch een plekje, het is zo lekker dat we besluiten er morgen weer te eten...we reserveren alvast dus top geregeld...

Volgende morgen is het al een beetje zonnig met mist maar dat zou weggaan en hadden al besloten om naar kaap de goede hoop te gaan ( de tafelberg zit er nog niet in er hangen wolken boven) we stoppen eerst bij boulders bay en zien de pinquins al het is er prachtig met mooi wit strand en heel blauw water mooie rotsen waar we op kunnen zitten en vlak bij foto's kunnen maken..rich brengt ons de hele vakantie al overal en we zijn zo blij met hem...we komen aan hij de kaap en door de drukte valt het mee en kunnen vrij snel een foto maken...de meisjes willen een stuk de berg op rich past...na een stukje keert lel terug en ier&niek lopen hem uit en wij halen hun dan op boven aan de berg...daarna rijden we langs de mooie stranden en gaan bij de boulevard een drankje doen..dan ziet rich op de tafelbergapp dat die wolkenvrij is zullen we? Ja, dus wij erheen druk,druk,druk een rij van minimaal 1 uur voor één kaartje en dan nog minimaal 1 uur wachtrij voor de kabelbaan...we wachten en proberen het online maar lukt niet...helaas.. we komen bij de balie en vragen of we ook kaartjes voor morgen eventueel kunnen kopen, ze kijkt ons raar aan en zegt nee alleen voor vandaag dus helaas...we moeten beslissen nu met een beetje zon of morgen proberen? We denken dat het morgen echt mooi wordt dus gokken het...wat een sukkels gewoon een uur voor jan doedel haha we proberen toch online kaartjes te kopen en jeeh gelukt...we gaan morgen..(vrijdag) we hebben weer lekker gegeten 's avonds en gaan naar bed...

Weer vroeg ontbijten en koffers inpakken omdat  we uit onze kamers moeten...niek vroeg of we 1 kamer konden houden en gelukkig 1...ze maken het schoon en zetten alle spullen terug! Top...wij gaan naar de tafelberg er is een rij en denk dat we een uurtje in de rij staan...maar ging best snel...rich was voor dit uitje best ff zenuwachtig en beetje angstig maar we gaan en het uitzicht is geweldig het plateau in het liftje draait zodat je van alle kanten zicht hebt...de tafelberg ligt 1060 boven de zeespiegel...we komen best snel boven en het is prachtig en winderig...wat een zicht zo over kaapstad...er zullen al duizenden mensen boven zijn maar zo voelt het niet...we splitsen ons op en maken weer prachtige foto's...het was de juiste keus om vandaag te gaan...na 2 uur ongeveer gaan we weer met de gondel naar beneden er gaan zeker 40/50 man in hoe gek...daarna rijden we ook nog eens naar bo kaap we waren er wiensdag al maar toen was het weer niet echt mooi en zag het er ook andrrs uit als vandaag,met de zon is het hier ook prachtig met al die gekleurde huisjes, dit is een islamitiesche wijk...daarna lopen we weer door naar longstreet en eten wat...rond 15.00 gaan we terug naar het hotel en zien dat we geen kamer hebben maar ons in het halletje moeten omkleden...okee...er zaten al mensen in onze kamer...we genieten lekker van de zon het is rond de 30 graden...nou lieve vrienden dit was ons laatste blog we zitten nu op het vliegveld en hebben net gegeten en nu wachten op onze vlucht van 00.30 naar huis....hoop dat jullie ook een beetje hebben genoten van onze reis wij heel erg onze vriendschap is nog hechter geworden en zouden het zo weer doen...wie weet!!! Groetjes van Rich, Lel, Niek en Ier