Dag 2...,de panorama route!

Dag 2....
Vandaag om 7 uur ging het wekkertje om om 8 uur aan het ontbijt te verschijnen, we wilden weer op tijd op pad. De zon lachte ons volop tegemoet en oase van rust op de lodge ook.
Na een Afrikaans ontbijtje kregen we de uitleg welke route we het beste konden rijden en waar te lunchen. Het advies was de panorama route in omgekeerde volgorde te rijden, zodat God's view ons een goddelijk uitzicht zou geven.
Richard reed ons vlekkeloos de juiste kant op en bracht ons naar onze eerste stop, maaaar er werd al eerder aan de noodrem getrokken ivm apen overal om ons heen en Rich schijnt snel te keren want dit keer stond hij binnen een paar seconde stil. Mooie foto's kunnen maken, maar na even begonnen we te twijfelen welke nu naar welke apen keken???? Want hoe meer we hen aanstaarden hoe meer ze naar ons gingen zitten kijken.
Na het aapjes kijken door naar Gods's Window. En ja hoor god stond stond ons op te wachten, maaaar om hem te zien moesten we eerst een tering eind in 40 graden omhoog door het tropisch regenwoud om een paar mooie kiekjes te kunnen schieten.
En blij dat we waren, hoewel het verlangen naar koud water op dat moment misschien groter was..... ;-)
Hoewel we nu op zoek gingen naar ons verstopte echt Afrikaanse lunch plekje maakten we toch nog even een stop in een dorpje dat ons zo ver kreeg te stoppen.... leuke winkeltjes en ja hoor de dames wisten leuke dingen te scoren, hoewel ze het flink aan de prijs vonden....maar na wat afdingen wist Lel een Afrikaans poppetje met ringen om de nek te scoren en Iris een echt handgemaakt sla couvert! Maaaar Rich had de klapper, niets gekocht maar hem werd verzocht zijn schoenen uit te doen en iets uit het winkeltje (hutje) uit te zoeken ter compensatie.... na lang twijfelen besloot hij zijn schoenen aan te houden.
Op naar de lunch....ons was Potluck Boskombuis aangeraden....Iris en Nicolette voelde zich enigszins in de maling genomen maar gingen er vanuit dat het echt bestond en juist erg welkom waren. Na een weg vol potholes (bobbels en gaten in de weg) zagen we de Afrikaanse vlag waar we volgens de aanwijzingen af moesten slaan. We kwamen uit bij een brug waarvan je je afvraagt moeten we daar echt over heen rijden, maar er was ons verzekerd dat dat kon. En ja hoor we kwamen aan op de plek van bestemming. Een echt Afrikaans restaurantje aan een rivier zonder stroom en een echte Afrikaanse kaart. Nou er was niets gelogen door het hotel, het lag geweldig en het was een leuk en lekker puur Afrikaans feestje op een prachtige plek.

Na de lunch door naar Bourke's Luck Potholes, een prachtig natuurpark waar we rotsen door de tijd zijn uitgeslepen door sterk stromend water. Nu inmiddels is het water weggetrokken (grotendeels) en zijn de prachtige rotspartijen overgebleven. De foto's spreken voor zich.....
Terugkomend zaten de apen ons aan te gapen, daar waar we onderweg voor gestopt waren liepen ze hier om je heen. De een groot en lelijk, de ander met een afschuwelijk lelijke kont.

Na deze stop keken we wat van de foto's terug en besloten we dat zonnebrand geen overbodige luxe was en om 4 uur 's middags werden de roodverbrande gezichten ingesmeerd.
Op met ingesmeerde gezichten naar de laatste stop, de 3 rondavels..... een prachtig stukje natuur waar terecht entree voor werd gevraagd, want man want zijn ze daar lang mee bezig geweest.
Jullie zullen het op de foto's wel zien maar even ter informatie melden we dat het weer ons in de ochtend al toelachtte en ons toe heeft gelachen tot op de laatste minuut. Een welkom cadeautje als je een panorama route rijdt (wetende dat het hier de komende dagen zou gaan regenen en daar waar we heen gaan niet) en ook erg welkom omdat dat ons nu al hoop gaf voor veel droogte in het Krugerpark zodat de beesten op zoek moeten naar water!!
Maaaar zover was het nog niet, we waren inmiddels aangekomen bij de 3 rondavels.... ook een prachtig uitzichtpunt waarover niet al te veel te vertellen valt maar waar je maar gewoon naar moet kijken op de foto's....Lel voelde zich erg nietig ;-)

Het laatste punt zat erop en we reden vlekkeloos terug naar onze lodge waar al op ons gewacht werd. De voice van Iketla Lodge stond ons alweer op te wachten, een stem die tot aan het eind van onze vakantie in onze oren te horen is.

Even lekker tutten en om 7 uur MOETEN we aan het diner zitten omdat we anders uit onze hut geslagen werden, en daar is niets mee gelogen werd ons gister heel duidelijk gemaakt tijdens de rondleiding door de akela waar ze volgens Iris subsidie voor krijgen bij de lodge. Tijdens het eten verzocht Lel om een beetje boter waarop ze half ruzie kreeg met de akela. Lel werd na gepraat "van I have butter" .....al mopperend liep ze naar de keuken waarna Lel haar boter kreeg. Even later werden excuses gemaakt, niet 1x maar wel 5x...waarop Rich zei Lel hou je mond anders blijft ze komen....

Nu zitten we ons dagboek te schrijven tijdens een lekker wijntje en zit de bediening ons aan te kijken of we al gaan slapen omdat iedereen op de lodge al tussen de lakens ligt, de lampjes zijn inmiddels uitgeblazen....

Tot morgen.......

1. Wim van Schaik:
    5 november 2016
    Leuk! Mooie foto's, wat is de temperatuur?
  2. Thecla en Aad:
    5 november 2016
    Mooi verhaal en prachtige foto's. Zo herkenbaar en veel herinneringen. Het is net of we er weer zijn. Ga zo door en blijf genieten.

Op naar het Krugerpark voor de big five.
  3. Anne:
    Lekker zo door genieten!
  4. Annelies:
    5 november 2016
    Wat weer een leuk verhaal en wat een prachtige foto's. En wat vind ik die paarse bomen prachtig! Nou slaap lekker en tot het volgende verhaal XX
  5. Danielle:
    6 november 2016
    Zo ben weer helemaal bij met lezen Jullie reis verhalen zijn nu al geweldig! Kijk al weer uit naar de volgende. En die apen wat grappig!