Dag 3 en 4

7 november 2016 - Mopani, Zuid-Afrika

Hallo daar zijn we weer,

Gister vertrokken van iketla lodge naar Kampana river lodge.

Stukje van 100 km ongeveer 2 rij uren door, mooi landschap en bergen.
Getankt en op naar de nieuwe locatie.
Nou die is TOP!! hier aangekomen werden we weer ontvangen en na een welkomstdrankje naar de kamer gebracht.
Deze was mooi met uitzicht vanuit het bad zo de steppe in , toen 2 uur in het zwembad gekeken naar apen die aan het klieren waren.
Om 16 uur hightea ( ries vond het vreemd dat het op begane grond was)
Daarna een avond Game drives van 16. 30 uuur19. 30 uur
We spotten als eerste zebra en onder de hoogspanning kabel de neushoorns,buffels
Daarna kwamen de olifanten nog net niet door de jeep heen, Nicolet maakte mooie foto's en ging staan!! Maar dat kan natuurlijk niet Nicolet haha dus beestjes van de schrik bekomen en liepen weer verder.
Toen de schemer in viel en was foto's maken een uitdaging! Maar de giraffes vonden we ook en ook deze gingen nog net op de plaat.
Verderop na aanwijzigingen via de mobilofoon vonden we een Leeuw duel lag te slapen.
Hij had een wond achter op zijn been en dat hadden de leeuwinen gedaan (poging tot moord om het territorium over te nemen )
Dit was het laatste beest wat wij konden zien helaas geen luipaard gezien,, des de big 5 in 1 keer ,misschien morgen meer geluk.
's avonds bij kampvuur lopend buffet met de ranger en met de mensen die in de jeep zaten 2 uit Brazilië en 2 meisjes uit New York (1 was Chinees meisje die uiteraard voor alles panisch was,droeg een soort glorix blok om haar nek tegen de muggen)
Eten was goed wij waren moe dus geen tijd en zin in een verhaal haha.

De volgende morgen om 4. 55 een wakeup call.
Klein ontbijtje en weer een gamedrive van 6. 00 tot 9.00 uur.
Wij dachten optijd in de jeep een goedeplek te hebben , Nou daar zaten al idol en tuitje,
Als eerste zeggen de Hyeanas wat bijzonder was want die zie je niet veel uit hun hol daar zitten de jongen in.
Toen giraffes bij een waterdrink plek en buffels hele kudde 40 stuks.
Toen via de mobilofoon werden we naar plek gereden waar leeuwinen lagen stuk of 4 , ze lagen aan Lel haar kant 1,5 meter en Ries wou met de gopro ff filmen, dus hij wurmt zijn stokkie er tussendoor zo de jeep uit richting leeuw en Lel gelijk hee rotop mongool straks grijpt hij mij !! Dus ries oww haha.
Gelukkig bleven ze liggen dus de gopro bleef heel.
Toen ging het regenen dus allemaal een regencape aan en doorrr .
Lel moest plassen dus gingen we naar veilige plek, ries als een echte heer voor Lel staan met een regencape en telegelijkertijd kijk wat er voor je ligt, een hele dikke lange miljoenpoot maar dat Lel storen want de sluizen stonden open.
Ries stond met Iris aan de waterkant en moest windje laten wat later een karbietschot was, niek stond met de ranger te praten en die stopte acuut en wist daarna niet meer waar zij gebleven was.
De meisjes zijn gek op aparte foto's nou die hadden we bijna!!!
Nicolet liep naar de waterkant Iris er achteraan waarop de ranger en de trakker fluisterend riepen stop stop je bent een prooi voor de nijlpaard en krokodillen die zaten dus in dat meertje.
Iris ging ook een foto maken en zag niks en liet dat ik zie geen ene kloten!!klopt iris het kapje zit nog voor de lens haha.
Foto toch gelukt.:)

Daarna weer op jacht naar het luipaard maar ........ nee helaas misschien later??

Terug naar de lodge en ontbijten
0m 10uur op naar het Krugerpark (orpelgate)
Nog net geen dna afgegeven maar toch naar binnen.

Op de asfaltweg die dwars door krugerpark heen gaat gelijk de eerste mogelijkheid genomen en zandpad op gegaan.
Na een paar giraffes en hopen stronk kwamen we boel olifanten tegen!
Deze staken voor ons de weg over , nicolet hing uit het raam om goede fotos te maken totdat de grootste bleef staan een met zijn oren ging klapperen, toch maar even de auto achteruit laten rollen en afwachten, staat zo slordig met een vouw in de motorkap.
Stukje verder nog een struisvogel familie met jonkies, erg zeldzaam en ook een speciale vogel die eens in de 7 jaar jonkies heeft ivm 7 jaar zwanger zijn.
Toen de asfaltweg op en wederom de eerste zandweg in, deze was minder mooi, dor en droog halverwege was een picknickplaats, daar wat gedronken en Nicolet aan de praat met een man of hij nog iets had gezien, ja zei deze man, op de splitsing rechts na 5km lagen leeuwen, dus wij erop af en zagen in eerste instantie niets, totdat ineens 2 leeuwen lagen, 1 verder had een buffel als prooi bij zich liggen , wij hopen dat er andere dieren op af kwamen maar helaas:( alleen de aasgieren zaten eerste rang.
Weer verder gereden en neushoorn gespot
Toen Lel een groep aasgieren zag remde ries met gierende banden wat bleek er lag een buffel met de aasgieren er om heen.
Dit zijn ranzige beesten met twee koppen tegelijk de Asus in van de buffel en denk dat het een lopend buffet is.
Ook hier wachten op welk beest deze buffel had gepakt maar, niet gezien.
Toen naar de uitgang en weer terug op het park .
Nu gegeten en genieten van de spa kamer.
Morgen weer 5 uur eruit en op safari

Nou tot morgen en misschien komen er nog foto's op anders morgen en misschien de luipaard

1. Wim van Schaik:
    Geweldig!
  2. Sandy:
    Ben ik even blij dat ik geen speciale vogel ben...7 jaar zwanger
  3. Sandy:
    Mooie avonturen!!!
  4. Thecla en Aad:
    7 november 2016
    Weer een boeiend verhaal en mooie foto's.

Ik hoop dat jullie morgen de luipaard te zien krijgen.
  5. Mirell:
    8 november 2016
    Wat prachtig zeg en wat een leuk verhaal weer ... we leven helemaal mee
  6. Jose:
    8 november 2016
    Wat een leuk verhaal. Alleen een zwangere vogel ?? Leggen ze daar geen eieren haha