Dag 5

9 november 2016 - Lobamba, Swaziland

Hallo daar zijn we weer

Gister stond er iets over een vogel en het ei maar moest zijn ,deze vogel wordt maar eens in de 7 jaar zwanger doordat,zij eerst het jong goed opvoed.

Toen wij gisteravond na de avond gamedrive terug kwamen op het park,zagen we allemaal aapjes in de boom met een ieniemienie aap,dus wij klik klik alles op de foto,en dat kleine aapje lekker schreeuwen,opeens gingen de apen schreeuwen en wouden ons aanvallen,dus Ries ,Niek en Lel rennen over de brug en ja hoor Iris bleef staan en keek zo van nah haha.

Vanochtend om 5 uur gewekt en fis en fruitig een bakkie doen:(
Daarna om 6 uur de bush bush in en nu de andere kant op.
Kwamen vrij direct een groep leeuwinnen tegen ,en probeerde er tussen te gaan met de jeep,dit lukte half,blijft bijzonder zo'n groep bij elkaar op 1m afstand.
Daarna proberen olifanten te spotten en ook gevonden.
Deze groep had 2 baby's aanboord ,we zien 2 grote mannetjes draaien en komen ff polshoogte nemen,maar whooh eentje loopt recht op de jeep af,aan die kant zaten Nicolet en Gabrielle dus zei konden mooie foto's maken maar vonden het wel spannend haha.
Ff later komt nummer 2 voorbij en Nicolet wou hem voelen......dit was fout!maar schijnt heel gevaarlijk te zijn omdat een olifant via jou vingers je hartslag kan voelen dus de ranger "please dont touch" dus een ieder zat met dicht geknepen billen ze konden zo de jeep omverduwen ,ons vermorzelen met hun slurf omhoog en gebruiken als voetbal maar dat is niet gebeurd hahahaha.
We keren en er staat echt een hele grote olifant voor ons te poepen en plassen ,ries kreeg een minderwaardigheids complex van de olifant zijn slurfje:)zo groot als een arm.ziet een vrouwtjes olifant en staat wat te klooien met haar gleuf maar had geen zin (was een albino olifant niet dat de reden was maar toevallig was het zo).
Wij gingen weer door en zagen neushoorns,giraffen met een baby van 3 maanden dit was net een slingeraapje toen hij ging rennen alles ging een anderkant op bij dez deze kameelpaard(zo noemen ze hem in zuid afrika)
Toen verderop een stel gieren ,nijlpaarden en zeearends, we gingen voor de koffie
breek een pad op en daar lagen weer een groep leeuwen met een jonkie, nu was dit aan Iris en Richard zijn kant,dus Iris ging foto's maken, de ranger zag dat de groep
Leeuwen nerveus werden en zei allemaal.stil zitten , maar Iris was onze jappaner in spe en klik klik klik klik want ze had hetniet gehoord haha.
Het liep goed af we zeiden nog wie doet de raarste dingen ,voordat we weg gingen waren ze nog bang voor Richard dat hij off road ging rijden maar inmiddels is hij banger voor wat de vrouwen uithalen haha.

Maar luipaard nog niet gezien:(((
Na de plas en koffie stop leuke fotos gemaakt op en rond de jeep nog een paar neushoorns gespot en 2 kadavers die lgen te rotten.
We reden terug naar het kamp tot de jeep de moter uitgooide en er apen in de bomen zaten te brullen ,dit was gedrag dat er iets loos was ,het luipaard????
We keerden de jeep en gingen een ander pad op en stopten daar maar helaas niks te zien en de apen waren inmiddels ook gekalmeerd.
Terug naar het kamp ontbeten en uitgecheckt.

Een route van 365 km voor de boeg dwars door bergen en mooie natuur
Tanken bij een Bp ,maar duurde ries te lang want er kwam niemand dus reden we weer weg,en zag hij verderop een ander statinonetje maar deze was armoedig hier getankt ries haalt drank binnen en koopt 1 sigaret voor iris ,peter styversant sigaret haha.
We vervolgen onze weg en na een verkeersdrempel die niet
Staan aan gegeven ineens hooooo ligt er nog 1 dusdaar vlogen we over heen zo het dorp uit.(ries had bij de benzinepomp nog de banden gecheckt maar...)
Het begint te regenen en zien zelfs sneeuw langs de kant van de weg(kon ook gesmolten hagel zijn)
Aan de grens een visum halen om swaziland in te mogen, rijden we verder mogen we niet door omdat we nog een stempel moesten hebben en 50rand voor de auto moesten betalen dus lopend terug haha.
Aangekomen bij de lodge met mooi uitzicht lekker gegeten en een relaxde avond gehad nou groetjes van ons en tot het volgende verhaal xxxx.

1. Nienke:
    9 november 2016
    Vind het prachtig om te lezen maaar...ben niet zo'n dappere dodo als jullie,veel plezier gewenst.
  2. Thecla en Aad:
    9 november 2016
    Jeetje weer hele mooie belevenissen, leuk verhaal en prachtige foto's. Dit is ongekend genieten.

Geniet maar verder. Wij lezen het wel op het volgende blog.
  3. Danielle:
    13 november 2016
    Leuk en wat een gave dieren zie jullie!!
    Ook wel spannend die leeuwinnen hahaha en de apen