Dag 6

9 november 2016 - North Uthungulu, Zuid-Afrika

Hallo daar zijn we weer .

Vandaag de dag begonen met culturele tocht.
Zoveel mooie foto momenten,eerst een schattig klein meisje die langs de weg liep en zwaaide naar ons.
Wij stopten bij het meisje ze liep naar de auto en Gabrielle stapte uit en met de tip van Aad en Thecela om ballonen mee te nemen bleekdat een succces.
We reden verder en Nicolet ziet een mooi hutje,stapt en loopt het pad om foto's te maken.
Na een aantal keer klik klik was het rennen want er kwam een hond aan gerend,Nicolet op haar klipklappers rent alsof haar leven ervan afhangt en zit op tijd met de deur dicht in de auto en wij lagen dubbel in de auto,hij zag voor het eerst witte mensen haha.
We komen aan bij de beehaves Nicolet zat daar 4 jaar geleden en wou ons dat laten zien.
Het park was prachtig en mooi alles van riet dus lel was in haar element zo van die zitten natuurlijk volmet beestjes.
We maken een paar foto's bij een mooi meer,en maken foto's gaan weer verder het park in en zien een zwijn met 3 jonkies,zebra's en impalaas.
We rijden rijden voor de volgende cultuursnuif en zien nu beware of croccodils bij ons foto momentje dus lachen ons rot.
Zien we een man langs de waterkant foto's maken dus wij stoppen en daar lagveen grote krokodil half op de kant.
Lel en Niek maken veeeeel foto's en ier en ries ook turen maar ries zei nah das een kleintje maar ier en ries kwamen na de foto tot inkeer dat ze naar een stuk hout keken ipv een krokodil dus was weer hilarisch dat wij daar foto's op de heenweg hadden gemaakt.
We komen aan als de show half begonnen is en rijden door 2 slagbomen heen die open stonden en riepen we betalen op de terug weg ,ze waren aan het dansen was leuk te zien en horen.
Na afloop een rondleiding door het dorpje en kon ries 3 vrouwen in ruilen voor 75 koeien(ondanks ze niet meer maagd waren toch de hoofdprijs voor king kassa Richard de eerste) gaab vraagt aan zo'n danseres of ze de enkelband met belletjez en veren verkopen daar?nou ze zei nee maar deed hem af en wou deze gelijk verkopen, 100rand(6€) lel dingt niet af(das zielig) en die meid rent naar haar hut en komt tot ieders verbazing met 2 rammelaars aanstormen,dus de collega danseres verkocht haar rammelaars aan iris en de dames voelden zich rijk (dat klopt wel want je koopt hier heerlijke donutsen voor 2 rand)
Terug naar de auto rijden terug en moest ticket laten zien duz ries met hangende pootjes naar de receptie om te betalen.
Snel wat boodschapjes en op naar de volgende bestemming.
Onderweg een geluks moment voor ries een truck vol met suikerriet dwars over de weg dus iedereen door de berm er langsheen.
We hadden nog geld over uit swaziland(je kan daar niet mee betalen in zuid afrika) en dachten het aan een arm kind of gezin te geven het is voor niet veel 53 rand maar niks er mee doen voelt ook niet goed met deze armoede die je onderweg ziet.
We zien een hutje en stoppen om foto van te maken er zat een vrouw met 2 kleine kindjes in de deur opening.
Ze veerde op en liep met 2 kinderen onder haar armen naar het prikkeldraad,zet nummer 1 over het prikkeldraad en pakt nummer 2 uit hetland en klimt over het prikkeldraad heen ,kinderen huilen zoals hier onze kinderen doen bij donkere mensen deden zij het om de witte mensen haha.
We geven ballonen,sultanaas en de 53 rand, ze was heel erg dankbaar!.
Haar broer komt aan gelopen en we maken een praatje, hij heeft bij toeval een nederlands tshirt aan van het wk 2014.
Hij verbouwde mais en zei dat het een hard bestaan was ivm klimaat en alles erom heen.
Super vriendelijk maar mogen kijken in hun huisje maar hebben te weinig tijd daarvoor.
Hij wou iris haar nummer hebben hij heeft het wel 3 keer gevraagd ,iris gaf hem een sigaret maar wist niet wat het was ,iris zei geef hem weg of verkoop hem maarhij vroeg hoeveel dat ding waard was haha.
Hij was jaloers op ries hij zei ik heb geen vrouw geef er 1 aan mij en weer was het iris die hij wou.
Hij zei ik moet wel een internationaal paspoort aanvragen haha.
Ries zei nee ik neem ze allemaal 1 is mijn vrouw en die andere zijn vriendinnen,hij lachte zijn mooie witte tanden bloot en geloofde ries niet.
Na hem nog wat sultanaas te hebben geven en hen verteld te hebben dat het maar flink mocht gaan regenen zei hij, kom terug als mijn mais volgroeit is .
We rijden door en zien dat het hier echt arm is ,we komen bin de grens om stempels te halen met plasstop honderd zoveel.
Daar ging de story over de vrouwen verder,de douane dacht werkelijk dat ries met zijn 3 vrouwen op pad was en prees gelukkig, waarop ries zei nou 1 is zat hoor haha.
Aangekomen bij de nieuwe lodge zakten de moet ons in de schoenen, er kwam een dik kereltje met kousen tot op zijn knieeen getrokken aaan waggelen.(hij is niet onaardig) goed de locatie is prachtig qua uit zicht,kamer gaat ook wel(ries heeft loszittend hoofdbord dat klapt tegen de muur) maar de beestjes zijn er veel en de rest om accomodatie kan best opgefrist en gerepareerd worden.
Zoals ook een zitje buiten
Hij vroeg voor het avond eten(zit hier niet bij maar de eerste mogelijk heid zit waarschijnlijk op een half uur rijden hier vandaan ) ik heb kip of beef.
Ries en lel aten beef en iris en niek aten ontbijtkoek want die vertrouwden het niet (hadden ook niet zo'n honger)
Maar eten was goed!
Lel loopt naar de wc beneden en ineens een gegil zat er vliegendhert in de wcpot haha dus de vrouw uit de keuken kwamen niet meer bij haha.
We lopen naar ons huisje met een protocol,licht buiten uit,ramen dicht,deur dicht en zorgen dat de tochtstrip goed zit ivm slangen en andere beestjes nou weltruste van ons .

Ps foto's volgen want hier geen wifi en ries heeft kaartje met internet maar......

1. Thecla en Aad:
    9 november 2016
    Whaha, een hilarisch verhaal. Morgen dus de foto's. Ik vind trouwens 75 koeien voor 3 prachtige vrouwen veel te weinig ;-).
  2. Marry:
    9 november 2016
    NIC en Iris, wees maar lief voor Richard, anders bedenkt hij zich nog en verkoopt hij jullie!
  3. Anne:
    75 koeien is toch niks voor drie prachtvrouwen! Tsssssss
  4. Sabine:
    10 november 2016
    Ik had het gedaan Ries. hahha
  5. Annelies:
    10 november 2016
    Haha, wat een verhaal weer En wat die koeien betreft: goed dat je ze niet ingeruild hebt want 75 koeien mee terug in het vliegtuig..... denk niet dat de vliegmaatschappij daar genoeg ruimte voor heeft !